Śnieg (Pierwszy kwietnia dwa tysiące trzynastego)

W nawiązaniu do ostatnich fejsbukowych apeli dotyczących pomagania wiośnie i jedzenia śniegu, przedstawiam kilka niezwykle istotnych – dietetycznie i kulinarnie – informacji.

Śnieg 1.04.2013

Śnieg jest produktem bezkalorycznym, co oznacza, że w 100g dostarcza 0kcal. Co więcej jest łatwo strawny i może być składnikiem większości diet, w tym przeznaczonych dla osób chorych na cukrzycę, mających podwyższony poziom cholesterolu czy odchudzających się. Dostarcza niezmiernie istotnych w naszej diecie cząsteczek H2O, a także tlenu, siarki, węgla i azotu (w różnych konfiguracjach) oraz ołowiu, pyłów węglowych, benzopirenów i ozonu. Jedzony z posypką piacho-solną dostarczy dodatkowo błonnika oraz sodu i chloru.

Najlepszy jest ten świeży, ale można go przechowywać w warunkach chłodniczych – swoje właściwości zachowuje w temperaturze poniżej 0 stopni C. UWAGA! Nie wolno zamrażać już rozmrożonego, ponieważ może grozić to zatruciem pokarmowym.

Nadaje się do przygotowania napojów chłodzących, zimnych deserów oraz zup typu chłodnik.

Smacznego;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s