Sałatka z makaronem, awokado, suszonymi pomidorami i fetą [Salad with pasta, avocado, dried tomatoes and feta cheese]

Szybka i pożywna sałatka, którą można zjeść na ciepło (z dopiero co ugotowanym makaronem) i na zimno. W wersji przedstawionej lub urozmaiconej o drób. Lubię ją zjeść na kolację, ale jest też idealna do zabrania do pracy/ szkoły czy na piknik (śnieg za oknem, a ja myślę o pikniku…).

Wystarczy ugotować ulubiony makaron al dente (raczej drobny, np. kokardki, rurki, świderki; polecam makaron pełnoziarnisty, a czy jajeczny, czy nie, to już zależy od indywidualnych preferencji), a potem dodać do niego pokrojone awokado, suszone pomidory z zalewy (jeśli chcemy użyć suchych, warto je namoczyć w gorącej wodzie przed dodaniem) i fetę (można wybrać tę o obniżonej zawartości tłuszczu). Na końcu polewam całość oliwą z oliwek extra virgin wymieszaną z ziołami (prowansalskimi lub bazylią i oregano; mogą być suszone lub świeże). Nie dodaję soli, bo feta jest wystarczająco słona. Zostaje już tylko zajadanie się!

Sałatka makaronowa z awokado, suszonymi pomidorami i fetą

Zamiast fety można dodać ser z przerostem pleśniowym, np. lazur. Do sałatki pasuje też gotowana pierś z kurczaka lub indyka (wtedy sałatka może być obiadem, też do pracy). Można też dodać czarne oliwki (dla urozmaicenia kolorów).

Kolacja z sałatką [Dinner with salad]:

Makaron + awokado + suszone pomidory + feta + oliwa i zioła

  • szklanka ugotowanego makaronu [1 glass of boiled pasta]
  • pół awokado [half avocado]
  • 4-5 pomidorów suszonych z zalewy [4-5 dried tomatoes]
  • 1/3 kostki fety (90g) [feta cheese]
  • 2 łyżki oliwy [2 tablespoons of olive oil]
  • zioła do smaku – prowansalskie, bazylia, oregano [herbs for taste – Herbes de Provence, basil, oregano]

Sałatka makaronowa [Salad] = 795 kcal = 23g BIAŁKA [protein] + 54g TŁUSZCZU [fat] + 60g WĘGLOWODANÓW [carbohydrates], 10g BŁONNIKA [dietary fiber]

* wyliczono w programie ENERGIA

Skorzystanie z fety typu „light” obniży kalorie oraz zawartość tłuszczu w sałatce, natomiast użycie makaronu pełnoziarnistego zwiększy ilość błonnika:) [Use of feta „light” gives less calories and fat. Use of whole grain pasta gives more fiber.]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s