Sałatka z awokado i grejpfruta [Salad with avocado and grapefruit]

Sałatka może być deserem, o czym w tym poście;)

Prosta i bardzo smaczna! Wersja podstawowa i wzbogacona. Z witaminą C z grejpfruta i zdrowymi kwasami tłuszczowymi z awokado.

Podstawa: obrane i pokrojone awokado połącz z cząstkami grapefruita (najlepszy smak owocu ma sam miąższ, bez białych skórek; czyli przepołowiony w poprzek owoc trzeba oddzielić od skórki operując nożem koło skóry, a potem trzeba odkrajać cząstki owocu operując nożem od środka owocu do skórki wzdłuż białych błon). Na koniec skrop całość sokiem z grejpfruta, który wyciśnij z pozostałości ze skórki. Wymieszaj z listakmi melisy.

Dodatki: dla większej słodkości można dodać miodu, a dla koloru płatki migdałów.

Zrób sałatkę – wersja podstawowa [Make salad – basic version]:

  • pół awokado [half a avocado]
  • pół grapefruita – owoc i sok [half a grapefruit – fruit and juice]
  • kilka listków świeżej melisy [a few leaves of fresh lemon balm]

Dodatki [Extras]:

  • 1 łyżeczka miodu [1 tablespoon of honey]
  • 1 łyżeczka płatków migdałów [1 tablespoon of almonds]

Wersja podstawowa (1 porcja) [Basic version (1 portion)] = 230 kcal = 3,2g BIAŁKA [protein] + 15,5g TŁUSZCZU [fat] + 27g WĘGLOWODANÓW [carbohydrates], 7g BŁONNIKA [dietary fiber]

Wersja wzbogacona (1 porcja) [Enriched version] = 316 kcal = 5g BIAŁKA [protein] + 20g TŁUSZCZU [fat] + 37g WĘGLOWODANÓW [carbohydrates], 8g BŁONNIKA [dietary fiber]

* wyliczono w programie ENERGIA

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s